Tesla start leveringen in de achtertuin van de Big 3 na jaren vechten tegen Fred Lambert

Opmerkingen

Tesla is deze week begonnen met leveringen in Michigan na jaren van strijd om het recht om zijn elektrische auto’s te verkopen en te onderhouden in de achtertuin van de Big Three (GM, Ford en Chrysler).

Het is nog steeds raar dat ze niet kunnen werken onder een normale dealerlicentie en dat de staat openlijk mazen voor hen heeft gecreëerd, maar het is nog steeds een betere situatie dan vóór de schikking – vergelijkbaar met hoe Tesla in Texas opereert.mijn auto verkopen is niet makkelijk.

Er zijn verschillende staten waar het Tesla is verboden zijn voertuigen rechtstreeks aan klanten te verkopen vanwege misbruik van oude wetten die bedoeld zijn om autodealers te beschermen, maar Michigan onderscheidt zich tussen die staten.

Ondanks het verbod heeft Tesla veel klanten in Michigan die hun auto ophalen in Ohio, maar het grootste probleem was de service.

Auto online verkopen

Michigan verbood Tesla om zijn voertuigen in de staat te onderhouden, wat niet het geval was op andere markten waar Tesla niet rechtstreeks mag verkopen, zoals in Texas.

Nieuwe en besaande Tesla-eigenaren kunnen nu service krijgen van het Tesla-servicecentrum buiten Detroit en via de mobiele servicevloot. sloopauto online verkopen is snel weg.

Een bron vertelde Electrek dat Tesla van plan is tegen het einde van de maand een paar honderd voertuigen in de staat te leveren.

Electrek’s Take

Het is een trotse dag voor Tesla. Ze leveren eindelijk elektrische auto’s in de achtertuin van de grote drie.

Terwijl GM, Ford en Chrysler de grote drie van de autobranche worden genoemd, is Tesla nu waardevoller dan ze allemaal, en volgens veel mensen vertegenwoordigt de in Californië gevestigde autofabrikant de toekomst van de Amerikaanse auto-industrie.